dinsdag 30 november 2010

Toby's eerste winterse taferelen

Toby bij de waterput in de tuin.
Hij is nu 11 weken oud en 3 weken bij ons.
De observatiefase is achter de rug en de checkfase is in volle gang. Observeren en exploreren van huis en omgeving in al zijn facetten. Kloppen de rangen en standen wel? Toby werd steeds brutaler, hing aan onze broekspijpen en ging er met onze schoenen van door. Grommen en bijten. Iedereen was een keer aan de beurt. Even uit proberen. Ben jij wel een baas voor mij? Gelukkig hebben we allemaal zijn test met glans doorstaan. Legden hem op zijn rug tot hij zich overgaf en draaiden hem vervolgens de rug toe door weg te lopen. Hij werd daarna ontzettend lief en keek   je met z'n trouwe honden ogen na.
Lekker happen in de sneeuw is op dit moment wel één van zijn favoriete bezigheden. Hout eten ook, maar dat kwam hem duur te staan. Toby ging flink aan de schijterij. Even beter opletten dus.... Toby is gelukkig vrijwel zindelijk. Soms gaat het net even mis, maar we mogen niet  klagen hoor. Hij doet het prima.
Een winters tafereel met de 11 weken oude Toby 
Toby gaat vrijwel in zijn omgeving op.

Even los wandelen op een mooie rustige zondagmorgen op het jaagpad tussen Vlissingen en Middelburg. 
"Toby, kom maar bij de baas". "Ja, ja, ik kom er al aan".

In de verte zie je de Lange Jan van Middelburg. Van de zomer kan Toby hier wel gaan zwemmen met de baas in de kano.
Douchen moet je ook een keer meegemaakt hebben.   Voorlopig is wennen aan het afspoelen genoeg. Dat moet wel hè als Toby  lekker in de modder heeft zitten spelen.
Daag, allemaal. Ik ben nu moe en ga lekker slapen. Ik heb nog zoveel te leren, maar mijn bazen zijn heel tevreden over mij. Oef... dat heb ik dus maar even goed gedaan allemaal. zzzzzzzzzzzzzzzzz

1 opmerking:

  1. Oh, wat een lieverd. Je zou er toch meteen aan beginnen. Maar, nee, toch maar niet. Het uitlaten 's morgens vroeg en 's avonds laat houden ons tegen. Wij zijn vroege slapers. Dan maar een kat en een boel vogels en kippen etc.
    Veel plezier met dit dotje!!!

    BeantwoordenVerwijderen